2011. augusztus 8., hétfő

Fotó iskola 2. rész, zoomolás expozíció közben


Egy másik módja a mozgás érzékeltetésének, amikor a kamerát fixen tartva expozíció közben a zoom objektívet valamelyik irányba (ezt ugye a téma is meghatározza, hogy teléről  vagy nagylátószögből indítunk) gyorsan elmozdítjuk.  Az „úsztatott kamerás”  fényképezéshez képest (lásd előző bejegyzésünket), amivel egyirányú mozgást tudunk megjeleníteni, ezzel a technikával 3D-s hatást érhetünk el.  Természetesen itt is hosszabb záridőt válasszunk. 1/30 vagy hosszabb.

Fokozhatjuk még a felvételt azzal, ha a vakunkat (ha állítható rajta) „rear” állásba, azaz a hátsó redőnyre szinkronizáljuk – erről a technikáról még olvashattok majd bővebben később.

6 megjegyzés:

  1. Nem mindenkinek van ám profi gépe, olyan tippeket is mondj ami kompakt géppel megvalósítható!

    VálaszTörlés
  2. Figyelj, aki komolyan veszi valamennyire ezt a hobbit, az beáldoz egy tükrösre, én is egy 20 ezer forintos kompakttal kezdtem, de ott annyira korlátozottak a lehetőségek, hogy sok mindent nem lehetne tanítani.

    VálaszTörlés
  3. Teljesen egyetértek, 2 évig kompaktot használtam, de az első tükrösöm megvétele után alig hittem a szememnek. A kompakt tanulásnak nagyon jó, de komolyabb technikákhoz kevés.

    VálaszTörlés
  4. Hát szeretném komolyan venni, most megyek majd fotós képzésre, csak sajnos nem vagyok Nemzeti Bank hogy hirtelen befektessek egy jobb gépbe. 1 éve kaptam a kompaktot, de szükségem lesz vmi jobbra, mert én is észrevettem hogy korlátozva vannak a lehetőségek. Szal muszáj lesz.. Addig meg csak olvasgatom a blogot..:D

    VálaszTörlés
  5. Hogy lehet egyszerre exponálni és zoomolni is???

    VálaszTörlés
  6. Állványról két kézzel!
    Egyikkel az expo gombot nyomod,a másikkal tekered a zoomgyűrűt!

    VálaszTörlés